Tämän sain tänään :) Alkuperäisestä kirjoittajasta ei ollut mainintaa paperissa

VAROITUS

Kun tulen vanhaksi, pukeudun purppuraan ja punaiseen hattuun, joka ei sovi minulle ollenkaan.

Tuhlaan kaikki eläkkeeni konjakkiin ja kesähansikkaisiin ja satiinitohveleihin. Ja sitten sanon, ettei minulla ole varaa ostaa voita.

Minä istahdan katukäytävälle kun väsyn ja hotkaisen kaiken sen, jota tarjotaan tavaratalojen esittelyissä.

Soittelen hälytyskelloja ja vetelen kepilläni pitkin aitojen seipäitä ja heitän menemään hyvin opetetun nuoruuteni.

Minä kuljen tohveleissani kun sataa ja poimin sateessa kukat naapurin puutarhasta - ja opettelen syljeksimään.

Silloin voin pistää päälleni kamalia puseroita ja tulla aina vaan lihavammaksi - ja syödä vaikka kahdeksan makkaraa kerrallaan. Tai vain leipää ja perunaa kokonaisen viikona - ja keräillä kyniä ja liituja ja olutpullon alusia laatikoihin.

Nyt täytyy pitää vaatteita, jotka pitävät kuivana. Pitää maksaa vuokra eikä saa kiroilla kaduilla, vaan pitää olla hyvänä esimerkkinä lapsille. Täytyy pyytää ystäviä päivällisille ja lukea sanomalehtiä.

Mutta:
Enkö voisi jo vähitellen aloittaa?
Niin, etteivät tuttavani hämmentyisi ja yllättäyisi niin kovasti, kun sitten olen tosiaan tullut vanhaksi.

Omena
allekirjoittanut lupaa tehdä ainakin osan edellämainituista asioista vanhana :P