Haaste tuli Koukussa blogista :P
haastan mukaan Satu ja Tiina
Ohjeet löytyivät Miljoona lapselle elikkäs:
OmenaTarjoamme sinulle/yhteisöllesi mahdollisuuden tukea tärkeäksi kokemaamme työtä lasten hyväksi aivan uudella tavalla. Lahjoitustenne kohteeksi olemme valinneet pitkän harkinnan jälkeen Mannerheimin Lastensuojeluliiton (MLL). Valintaan vaikuttavia tekijöitä olivat muun muassa sen vahvat perinteet lapsityön saralla ja sen laaja toimintatapa, joka mahdollistaa varojen kanavoimisen sinne, missä niitä kulloinkin kipeimmin kaivataan. Vuonna 1920 perustettu MLL on lapsuutta suojelevan kasvatuskulttuurin edistäjä ja aktiivinen hyvinvointi-Suomen rakentaja. Lahjoituksen voi tehdä suoraan MLL:n tilille, joten itsellemme emme kerää senttiäkään.
Tämä sivu jäljittelee brittiläisen 21-vuotiaan opiskelijapojan Alex Tew’n menestysideaa miljoonan dollarin kotisivusta. Hänen käsittämättömän yksinkertaiselta kuulostava ideansa oli myydä kotisivullaan paloja miljoonan pikselin kokoisesta mainostilasta dollari per pikseli –hinnoittelulla ja ansaita näin rahaa yliopiston lukukausimaksuja varten. Vielä käsittämättömämpää on se, että idea toimi, sivusta tuli kuuluisa ja satojen tuhansien kävijöiden myötä yhä useampi yritys halusi hankkia tuottoisaa mainostilaa. Muutamassa kuukaudessa Alex on myynyt mainostilaa 999.000 dollarin edestä ja kauppaa parhaillaan eBayn nettihuutokaupassa viimeistä tuhatta pikseliä eniten tarjoavalle. Alex on ehtinyt tehdä haastattelukiertueen mm. Yhdysvalloissa, missä hän vieraili suurten televisiokanavien ja lehtien haastateltavana
Alexin sivuun voi tutustua osoitteessa www.milliondollarhomepage.com
Monet ovat yrittäneet toistaa Alex Tew’n suorituksen kehittämällä erilaisia variaatioita miljoonan dollarin kotisivusta. Jotkut ovatkin onnistuneet omilla oivalluksillaan jalostamaan ideaa ja sitä kautta saamaan jonkin verran mainostuloja. Moni on muun muassa luvannut luovuttaa osan mahdollisista tuloistaan johonkin hyvään tarkoitukseen. Me lähestymme tätä ilmiötä kuitenkin erilaisesta näkökulmasta. Jos yritykset ovat valmiita maksamaan yksityishenkilöille pikseleistä suuria summia, niin miksi ne eivät mieluummin luovuttaisi rahojaan hyväntekeväisyyteen? Tarkoituksemme on siis valjastaa tämä ilmiö sataprosenttisesti hyvään tarkoitukseen ja auttaa keräämään varoja hyödyntäen ilmiön saamaa julkisuutta.Lähde mukaan tekemään suomalaista Internet-historiaa – yhdessä voimme saada paljon aikaan!
Kommentit